Roosad silopallid näitavad toetust rinnavähi ennetusele
2018 hooajal kutsusid Baltic Agro ja Trioworld kõiki Eestimaa põllumehi osalema rinnavähi ennetuskampaanias “Vali Roosa”. Pallitades Trioplus roosa pallikilega toetati mammograafiabussi jõudmist Eesti eri paikadesse ja uuringute läbiviimist rinnavähi varajaseks avastamiseks.

Roosat silokile ostjad ja kasutajad aitasid
- suurendada naiste teadlikkust rinnavähist ja selle ennetusest
- teadvustada, et varases staadiumis avastatud rinnavähk on ravitav
- suurendada rinnavähi sõeluuringust osavõtjate arvu
- pakkuda naistele võimalust osaleda rinnavähi uuringutel sõeluuringu sihtgruppi kuulumata
- suurendada inimeste teadlikkust Vähiliidu tegevustest seoses rinnavähiga.
Trioplus silopallikilest
Trioplus on kvaliteetne Trioworldi pallikile Rootsist, mille 1900 m kilerull võimaldab pakkida standardse kilega võrreldes kuni 27% rohkem silopalle. Nii saate madalamate aja- ja transpordikuludega tõsta igapäevatöö tõhusust ja ökonoomsust.
Kilest:
- rullis on 1900 m kilet
- rullil on plastiksüdamik
- kile laius on 750 mm
- kile paksus on 21 µ
- alusel on 15 rulli.
Trioplus pallikilel on väga sile pind, hea õhukindlus ja suurepärane kleepuvus.
Trioplus pallikile kohta leiad detailsema tooteinfo siit.
Roosa silokile kampaaniat kokku võttev Eesti vähiliidu ja TÜ Kliinikumi pressiteade ilmus oktoobris 2018
Rinnavähi ennetuskampaania tulemused ületasid korraldajate ootusi
Baltic Agro ja Trioworldi korraldatud kampaania „Roosa aitab“ toel kontrollis TÜ Kliinikum Eesti Vähiliidu mammograafiabussis suvel 282 naist, ehk esialgu kavandatust 80% rohkem.
„Planeeritud 156 naise rinnauuringu asemel saime tänu headele toetajatele uurida tervelt 126 naist enam. Suur aitäh põllumeestele ja kampaaniat vedanud ettevõtetele, tänu kelle otsusele kasutada roosat pallikilet on suur hulk naisi kontrollitud ja teadlikkus rinnavähi ennetamise võimalustest tõusnud,“ ütles Andrus Aavik SA TÜ Kliinikumist.
Eesti Vähiliidu ja TÜ Kliinikumi mammograafiabuss jõudis oma ringreisil Jänedale, Kuressaarde, Antslasse ja Kuremaale. Kontrollis käinud naistest 271 olid ravikindlustatud ja 11 kindlustamata.
„Valitud kohad mammograafiabussi peatusteks olid õiged - ainuüksi Jäneda talupäevadel käis kahe päevaga kontrollis 148 naist. Samas kui kampaania välisel ajal külastab bussi päevas keskmiselt 50 patsienti,“ ütles Maie Egipt Eesti Vähiliidust. „Kuna varases staadiumis avastatud rinnavähk on enamasti ravitav, siis on väga oluline selliseid sõite jätkata,“ lisas ta.
Mammograafiabussis on end võimalik kontrollida ka muul ajal. Bussi sõidugraafiku leiab Eesti Haigekassa kodulehelt.
Lisaks käis kontrollis 100 naist, kes kuulusid sõeluuringu sihtgruppi või olid suunatud kontrolli arsti saatekirjaga. Ehk kokku kontrolliti 382 naist.
Taustainfo:
Kampaania „Roosa aitab!“ toimus esmakordselt ja selle korraldasid põllumajandusettevõte Baltic Agro ja silopallikile tootja Trioworld.
Põllumehed said kampaanias kaasa lüüa, kui kasutasid silopallide pakendamisel spetsiaalset roosat kilet. Ostuga toetati Eesti Vähiliidu mammograafiabussi täiendavaid visiite maapiirkondadesse.
Igalt ostetud kilerullilt läks 3 eurot rinnavähi ennetuseks ja sellesse panustasid nii põllumehed, Baltic Agro kui ka Trioworld. Samuti paluti inimestel teha pilte roosadest pallidest ning postitada need kampaania Facebooki lehelt.
Rinnavähk on kõige sagedamini naistel esinev pahaloomuline kasvaja, kuid hästi organiseeritud sõeluuringutega on võimalik suremust rinnavähki vähendada kuni 30%. Selle saavutamiseks peab uuringutel osalemise protsent olema piisavalt kõrge. Lisateavet saab Eesti Vähiliidu kodulehelt.
Roosa kui lootuse sümbol
Roosa lint kui lootuse sümbol on saanud ülemaailmselt rinnavähi sümboliks. Esimesena hakkas roosat linti maailmas kasutama 1992. aastal Evelyn H. Lauder. Tema soov oli juhtida tähelepanu rinnavähi varajasele avastamisele, diagnoosimise ja ravi probleemidele ning toetada vähiga võitlevaid naisi ja nende peresid haigusega toimetulekuks.
Kandes rinnas roosat linti, näitame, et hoolime endast, lähedastest ja neist, kes rinnavähki põevad.